שמור

    מאמרים

    חזור

    שינוי באמצע החיים

    חיפוש עבודה | |

    שינוי באמצע החיים

    שינוי באמצע החיים

    הסטטיסטיקה מראה כי ישנה עלייה בתוחלת החיים: כל 10 שנים ישנה עליה של 3 שנים בתוחלת החיים. נכון להיום, לאדם בגיל 50 יש לפחות עוד 30 שנה לחיות.
     

    הרגילו אותנו לחשוב שבגיל 22 אנו עושים החלטות שיקבעו את כל חיינו, כך שאם אתה משנה את דעתך בגיל 40-50, עדיף שתגרור עוד כמה שנים עד לפנסיה. היום בגיל 50 גיל שבו אפשר להתחיל מחדש. מעל גיל 50 טוענים, יש יכולת מנטלית טובה יותר, יש כיפליים מחזור חיים בוגר ולפיכך מציעים להתחיל לחשוב על שני מחזורי חיים

    למה זה לא בא לנו בקלות?
     

    המנגנון שמקשה עלינו - מצב רוח ירוד, קונפליקטים, ספיקות עצמיים, תחושה של שחיקה או "תקיעות" ביחס לעבודה ולעיסוק או לחיים הפרטיים. ייתכן שתחושות אלו שייכות למצבים אישיים שכולנו עוברים בחיים כגון: אבטלה, שחיקה בזוגיות וכד'. כולנו יודעים שלא קל להיות במצב של אבטלה, או אי שביעות רצון מעיסוק קיים וכו'.

    מה הפתרון?

    תמונה רחבה - להתמקד ולראות את המטרה שאתה רוצה להשיג בסוף השינוי. כמו כן, כדאי לדעת ששינויים לא הולכים בצורה ליניארית וכי בעת ביצוע השינוי קיימת סבירות לאובדן הכנסה לתקופה מסויימת.


    1. הצבת יעדים - בודקו מה המטרות האמיתיות בחייהם, מה אתם אוהבים לעשות, ואיפה ניתן ליישם זאת, ובוחרים את המסגרות שתיתן לכם את מה שאתם זקוקים.

    2. פתיחות לרעיונות חדשים-  יהיו קשובים לכל הזדמנות המתדפקת בחלון. מקשיבים     היטב לכל הזדמנות הנקרית בדרכם, ובודקים כיצד תוכלו לנצל אותה.


    3. לפעול -  במקום להתלונן ולקטר על מקום העבודה העלוב שלהם, על הבוס הלא-מתחשב, או על השכר, פשוט קמים ועושים מעשה. לשווק את עצמכם לסביבתם כל הזמן, בלי להתבייש. דבר עם כל מכירך וספר להם מהו התפקיד שאתה מחפש.

    4. אמונה – מי שרוצה לעשות שינוי אמיתי באיכות חייו, חייב  להאמין בעצמו כי יצליח ולא יסתיר את מצבו-  מקד שליטה פנימית, האומר: "אני אדון לחיי. רק אני מסוגל לשנות אותם" רק אתה אחראי על עתידך לאושר.

    5. חלומות חלומות מתגשמים על ידי הצבת יעדים , פתיחות פעילות ואמונה . אולם השאלה היא איך אני מבחין בין חלום כפוטנציאל אמיתי לבין פנטזיה.  להבדיל מגיל 20 שבו אתה ברוב המקרים אכן לא יודע להבחין בין חלום אפשרי לבין פנטזיה, הרי שבאמצע החיים כל העובדות קיימות: מה שאנו יודעים ולא יודעים לעשות ישנו.
     

    שינוי חיים משמעותי לוקח בין 3-5 שנים לבצע. השנה עד שנה וחצי הראשונות נדרשות על מנת להתמודד עם הפחדים העולים מתוך השינוי,  על מנת למפות את השינוי ולהתחיל צעדים ראשונים תוך כדי בדיקה אם זה באמת מה שאתה רוצה. בנוסף, שינוי גם מחייב אותנו להיעזר באחרים, בסביבה ואם צריך גם במאמן אישי

    חזור למאמרים
    שירות לקוחות