שמור

    מאמרים

    מאמרים דומים

    ניהול זמן נכון

    04.03.2018

    אלו שאלות שואלים בראיונות עבודה

    26.10.2018

    קטגוריות

    חזור

    לא כישלון, הזדמנות: איך להתמודד עם כישלונות בעבודה

    חיפוש עבודה | |

    לא כישלון, הזדמנות: איך להתמודד עם כישלונות בעבודה

    אתם שולחים עשרות קורות חיים בשובע ולא מזמנים אתכם לראיון, שיחת הטלפון שמזמינה אתכם לראיון שני - לא מגיעה, מכתב דחייה ממשרת החלומות שלכם, מכה בכם בעצמות חזקות

    העובדה שפוטרתם לא אומרת שאתם לא מתאימים לתפקיד במקום אחר

    חשוב לזכור שכישלון בתפקיד ספציפי או בתחום מסוים, אינו מצביע על כך שאתם כמכלול כישלון. יש אנשים שלא בהכרח מתאימים לסביבת עבודה מסוימת, בין אם זה בגלל האופי שלהם או בגלל שיטות עבודה, אך זה לא בהכרח אומר שהם לא יתאימו לסביבת עבודה חדשה או למנהלים אחרים. לעיתים העובדה שפוטרתם או לא התקבלתם בגלל אי התאמה, יכולה רק לדברן אתכם להמשיך לחפש מקום שכן תתאימו לו והוא יתאים לכם.

     

    כישלון הוא הזדמנות להתבונן בעצמכם וללמוד מהטעות

    קחו את ההרגשה הזו ותעלו אותה לכדי דבר חיובי. אם קיבלתם סירוב מראיון עבודה, עצרו רגע, עשו חושבים עם עצמכם: נסו לנתח את מה שהיה ולהבין מה הדבר שהכשיל אתכם, כדי שלא תחזרו עליו בראיון הבא. לפעמים עדיף לקבל תשובה שלילית כדי שתעיר אתכם ותחזיר אתכם למציאות.

     

    כנות היא המפתח – עם עצמכם ובעיקר עם המראיינים

    כשאתם באים להתראיין ענו בכנות על השאלות. גם אם ישאלו אתכם על כישלון עבר, היו כנים בתשובות שתיתנו – שכן בעידן של ימינו עם עושר המידע ברשתות החברתיות וברשת בכלל, שקרים דינם להתגלות. אם נשאלתם מדוע פוטרתם ממקום העבודה הקודם, זאת ההזדמנות להראות שהפקתם את הלקח שלכם על מנת להימנע מטעויות כאלה בעתיד. אם זאת, היו זהירים בדרך שבה אתם מסבירים את התהליך שעברתם, השתמשו בשפה חיובית המדגישה את הלמידה ולא את הטעות.    

     

    אל תתמודדו לבד – בקשו עזרה

    היעזרו בחברים או בבני משפחה והתאמנו מולם לקראת ראיון העבודה הבא. ברוב המקרים תרגול מקדים יעזור לכם להרגיש בטוחים בדברים שאתם הולכים להגיד, ויאפשר לכם להיערך מראש לשאלות לא מתוכננות.

    אל תסתפקו רק בסימולציות; אתם יכולים גם לבקש מהם להסתכל על קורות החיים שלכם, לערוך אותם ולעזור לכם להבליט את נקודות החוזקה שלכם. הרי ארבע עיניים רואות טוב יותר משתיים.

    אתם לא כישלון, רק נכשלתם פעם אחת – זה קורה, זה אנושי

    אל תנסו להסתיר את הכישלונות. דברו עליהם, ספרו לאנשים הקרובים לכם על התהליך שעברתם ושימו לב לצורה שאתם מדברים עליהם: אל תגידו "אני כישלון", אלא "אני נכשלתי". הצורה שבה אנחנו מתבטאים היא קריטית להרגשה שלנו כלפי עצמנו ולביטחון העצמי שלנו.

     

    זה בסדר להתאכזב מכישלון, אבל אל תשקעו בדיכאון

    תנו לתחושת האכזבה מקום, זרמו עם איתה – זה טבעי וחשוב כדי להבין שאתם לא חסינים מהכל. אבל חשוב למסגר טווח זמן סביר ובתוכו לאפשר לרגשות להשתחרר ולהתאוורר. אם פרק הזמן שאנו מאפשרים לשלב זה מותאם למציאות – הוא אפקטיבי. כשהוא קצר מידי או ארוך מידי אנחנו מאבדים כיוון. התמודדות נכונה עם הרגשות מאפשרת לנו לפנות מקום לשלבים הבאים ולבנות תכנית פעולה. הכי חשוב בכל התהליך הזה, לא לוותר, האמינו בעצמכם וצאו לדרך- בהצלחה.

    לקריאת הכתבה - https://www.mako.co.il/study-career-career/articles/Article-475aeb18b964861006.htm

    חזור למאמרים
    שירות לקוחות