שמור

    מאמרים

    חזור

    ראיון מקצועי - Higher YOU

    מכירות | |

    ראיון מקצועי - Higher YOU

    ראיון העבודה זה דבר לא פשוט, אתם בעצם צריכים לשווק את עצמכם. אולי ניסוח מדויק יותר יהיה: "איך למכור את הרעיון שאתה מתאים לתפקיד בראיון עבודה"?

     

    בפלטפורמה החדשה של Higher YOU זו הבמה המושלמת בשבילך להבליט את עצמך בצורה חדשנית כיאה לעולם המודרני.

    תסתכל על זה כך מחפש העבודה זקוק לאיש מקצוע מסוים על מנת שידע להבליט את היכולות האישיות והמקצועיות וכאן הרשת העסקית HIGHER YOU נכנסת לתמונה  מומחים מטעמה ידאגו להבליט אותך בצורה מקצועית ולהעביר אותך אונליין למעסיק המבוקש בצורה חדשנית דיגיטלית מבלי לבזבז זמן יקר בראיונות סרק, ראו אותך צפו בך מזמנים אותך אונליין  - רוצים אותך.

    ובכן, בדיוק כאן זהו המקום המקצר לכם תהליך ומסביר לכם איך לעבור ראיון בצורה מקצועית אצל מעסיק פוטנציאל אחרי שראה אותך בפלטפורמה החדשה שלנו.

     

    היו כנים בראיון עבודה

    אחת הטעויות הנפוצות ביותר שנוטים לעשות מועמדים בראיונות עבודה, באה לידי ביטוי ביצירת מצג של "העובד המושלם". נסו לראות את זה כך – האם הייתם רוכשים דוגמא רכב מאדם מסוים שהיה מעיד על זה שמדובר ברכב נטול בעיות? האם הייתם מאמינים לו שהמחיר נמוך בצורה מחשידה, למעשה מדובר במציאה ובהזדמנות שלא תחזור? סביר להניח שהייתם חושדים בדברים של אותו מוכר נלהב.  במציאות אין טוב בלי רע ועצם הניסיון להשמיט את החסרונות של הרכב או של המועמד לתפקיד לצורך העניין, מעלה חשד, הימנעו בכל מחיר מלספק תשובות שגרתיות ובנאליות, המעידות יותר מכל על כך ששיננתם תשובות שתוכלו לספק ללא מחשבה לשאלות החוזרות על עצמן בראיונות עבודה ואל תחששו לחשוף את החולשות שלכם בראיון. חשיפת החולשות (עד גבול מסוים, כמובן) תאיר אתכם באור חיובי משום שאף בן אנוש אינו מושלם. יחד עם זאת, עליכם לציין שאתם מודעים היטב לחולשות שלכם ושאתם מטפלים בהן מתוך מטרה להשתפר באופן מתמיד. מעבר לכל זה, יש לציין כי ניסיונות לשקר או לספק פרטים כוזבים, גם אם הם נראים שוליים, עלולים לעלות לכם במשרה. בדרך כלל המראיין יטרח ליצור קשר עם המעסיקים הקודמים שלכם על מנת לאמת פרט מידע כזה או אחר שירגיש לו חשוד. קחו זאת לתשומת לבכם.     

     

    התאימו בין היתרונות שלכם לבין התפקיד הנכסף

    אם יש לכם יחסי אנוש מצוינים ואתם דוברים שפות, ייתכן שיש בכך כדי לסייע לכם להתקבל לחברת תיירות העוסקת בטיולים מאורגנים בחו"ל ולכן חשוב ביותר שתציינו זאת במהלך הריאיון. ישנה חשיבות עליונה לפני הריאיון למפות ולפרט את כל היתרונות שלכם כעובדים או אנשי מקצוע וכבני אדם ולאחר מכן להתאים את היתרונות הרלוונטיים ביותר לתפקיד. חשוב להבין שריאיון עבודה הוא מפגש המוגבל בזמן ושגם המראיין המוכשר בעולם, לא מסוגל להכיל את כל כמויות המידע שהוא מקבל מדי יום ביומו. אי לכך, חשוב להיות כמה שיותר ממוקדים בתשובות ולשים דגש חזק על האופן שבו כל התפקידים שמילאתם עד כה, כל תחנות החיים שלכם וכל תכונות האופי שלכם, רלוונטיים לתפקיד.

     

    האם הייתם רוצים לעבוד לצדכם?

    בסופו של דבר במהלך הריאיון המראיין שואל את עצמו שתי שאלות מרכזיות: האם המועמד מתאים מבחינה מקצועית לתפקיד והאם מדובר באדם שמתאים לסביבה הארגונית ונעים לעבוד אתו? היו ערים לכך שבמקרים רבים מספור מועמדים ש"על הנייר" מתאימים לתפקיד כמו כפפה ליד, לא מתקבלים לעבודה בסופו של דבר כתוצאה מאי התאמה חברתית. לאור זאת, עליכם להראות למרואיין שנעים לשוחח אתכם: הקפידו לחייך מדי פעם, "לצחוק במקומות הנכונים", ולהראות למראיין שאתם אנשים נוחים, שנותנים לזולת לסיים את המשפט שלו לפני שאתם מגיבים ושנעים להימצא בקרבתכם. בהקשר זה חשוב ביותר לציין שבשום פנים ואופן אין "ללכלך" על המעסיקים הקודמים שלכם, הפגינו כבוד כלפי המעסיקים הקודמים.

    אל תקפצו מעל הפופיק...

    לסיום, הקפידו שלא "לצאת מעורכם" בשום מובן במהלך הריאיון. הכוונה היא לכך שאם אתם לא רגילים ללבוש חליפות בחיי היומיום, אל לכם לשכור חליפה לטובת הריאיון, כיוון שחוסר הנוחות שלכם יורגש בהחלט. אל תשתמשו במילים גבוהות שאתם לא סגורים לחלוטין על המשמעות שלהן, אל תשתמשו בביטויים באנגלית אם אתם לא יודעים כיצד לבטא את המילים במדויק. תנו קרדיט לאנשים אחרים, היו צנועים.

    חזור למאמרים
    שירות לקוחות