מאמרים

מאמרים דומים

ראיון מקצועי - Higher YOU

29.10.2018

קטגוריות

חזור

Higher You - עושה את העבודה בשבילך

חדשנות | |

תחום: בינה מלאכותית

הפיתוח: פלטפורמה לגיוס עובדים ופיתוח עסקי לעסקים

גיוס: כ–1.5 מיליון דולר / גיל: 45

להקים סטארט–אפ. "אחרי 18 שנים כבעלת חברה בתחום משאבי אנוש, הכרתי את נקודות התורפה של התחום. למשל, מעסיקים התלוננו על כך שהם מבזבזים זמן ומשאבים יקרים על פרסום וגיוס עובדים, והיו שמחים לחסוך. העובדים, מצדם, מרגישים מתוסכלים, כי פונים אליהם למשרות לא מתאימות, מבזבזים זמן יקר על ראיונות עבודה לא רלוונטיים, לעתים לא מזומנים לראיון עבודה, ובמידה שמגיעים לראיון, זה נמשך שתי דקות והם מוצאים את עצמם בחוץ בלי פידבק.

"אני מאמינה שבעוד עשור כל התהליך יהיה אוטומטי ואוטונומי לחלוטין. חברות השמה ויועצים לפיתוח קריירה לא יהיו חלק מעולם העבודה יותר. יהיה רובוט, ואני מאמינה ברובוט, בדיוק כמו שיש רכבים אוטונומיים, למרות שהיום קשה לנו לחשוב על עצמנו נוסעים באחד כזה כי זה מפחיד. הפלטפורמה של הייר יו מחברת בזמן אמת ובווידיאו בין מחפשי עבודה לבין מעסיקים. זו הקידמה, גם ביפן וגם בצרפת כבר נעשה פיתוח של רובוט בתחום משאבי האנוש”.

הרגע הכי מלחיץ. "חברת הפיתוח הודיעה לנו מהיום למחר שהם סוגרים את העסק עקב קשיים כלכליים, ולכן מפסיקים לעבוד אתנו. זה היה שוק גדול, אחרי שהשקענו כל כך הרבה כסף וזמן בפיתוח, היינו צריכים להתחיל הכול מהתחלה. בנוסף, 75% מהמערכת כבר הייתה מוכנה, אבל לא יכולנו לעשות עם זה כלום, כי לא היה מי שימשיך את הפיתוח. היה לי מאוד קשה, ארבעה חודשים לא עשיתי כלום, לא יכולתי לחזור לעבודה, לא ידעתי איך להמשיך.

"הדבר הכי חשוב שלמדתי מכל החוויה הזו הוא שצריך לשמור על אורך רוח. חשוב לפעמים לקחת מרחק מהפרויקט, גם אם זה חודש, חודשיים או יותר, כדי לקבל פרופורציות ולהבין איך ולאן להמשיך".

#מי טו בהייטק. "לפני כמה שנים כשהייתי הולכת לפגישות עסקיות, הייתי מקבלת כל מיני הערות כגון 'איזה בחורה יפה' או 'האם את פנויה בערב'. כיוון שזו פגישה עסקית הייתי מגיבה בחיוך, או עונה בעדינות. התאפקתי לא להביע את דעתי. היום, עקב התופעה, גברים נזהרים יותר, פחות זורקים מילים, וגם אני מגיבה אחרת לנושא. נשים היום יכולות לתת הגנה מוחלטת לעצמן ולבנותיהן. מה שמצער זה שלחלק מהנשים קשה להזדהות עם הכאב של נשים אחרות".

 

קישור למקור https://www.globes.co.il/news/home.aspx?fid=10390

Higher You - עושה את העבודה בשבילך חזור למאמרים
שירות לקוחות