שמור

    מאמרים

    מאמרים דומים

    בינה מלאכותית

    12.12.2018

    קטגוריות

    חזור

    עולם העבודה העתידי

    חדשנות | |

    עולם העבודה העתידי

    עולם העבודה העתידי מאתגר ,  כדי להבין את המשמעות של זה, תחשבו איך נראה עולם העבודה בעבר, עבודה הייתה מקום שהלכו אליו. מחשב, אם היה, לא שימש לתקשורת ולא כלל אינטרנט. וטלפון נייד בטח לא היה. הודעות השארנו במשיבון. נסו להסביר לאדם שזה היה העולם שלו שהיום אתם יכולים לנהל שיחות ועידה בווידיאו, להעביר קבצים דרך הנייד, לעבוד מבית קפה מול הבית.

    בעולם העבודה העתידי  תהיה הרבה יותר טכנולוגיה והנגישות תהיה בטאץ' אחד לכל דבר. ההגדרות של עבודה, עובד, מקצוע ישתנו, ואיתן גם מערכת היחסים בין המדינה, המעסיקים וארגוני העובדים.

    בעולם העבודה של 2030, וסביר להניח שיעבדו בו זה לצד זה רובוטים ואנשים. ולא, האוטומציה לא שם רק בשביל לקחת לנו את העבודה, היא צריכה לעזור גם לפעילות הכלכלית, לארגונים, לתפוקה וגם לפרט, לצרכן, לפרנסה. לכן יש מקום להכין אסטרטגיה של עם לומד, שיישומה מתחיל בבתי הספר וממשיך בהכשרות מקצועיות, בהשכלה גבוהה, בהכשרת מבוגרים. והאסטרטגיה הזאת צריכה לשלב את כל האוכלוסיות בלמידה, כדי שיוכלו להשתתף בחיי העבודה.

    לכן עלינו להיות מוכנים ולהתארגן מראש למצב שבו כולם - המדינה, המעסיקים והעובדים מתחברים יחד ומשתפים אחד את השני, כדי למצוא את נקודות האיזון בין תכתיבי השוק לרווחת האזרחים, בין היכולת לנהל שוק תחרותי טכנולוגי משתנה מעט לעט ועם זאת לשמור על תנאי עבודה והעבודה מתאימה לעתיד

    חזור למאמרים
    שירות לקוחות